Ripple kopen? Dit zijn de mogelijkheden
AMAZON 25-1-2019 23:21:00

Dankzij eigen merken zal het aandeel van Amazon nog krachtiger stijgen


Fotobron: Pixabay

(finanzen.nl/finanzen.net) - Amazon wil de leidende retailer worden in alle kanalen. Met zijn eigen merkactiviteiten streeft de retailgigant het doel na om zich geheel verticaal te positioneren in de retailketen, van boven naar beneden, en van beneden naar boven..

Volgens een rapport van TJ Research Inc. heeft Amazon nu 135 eigen merken en alleen al in het laatste kwartaal zijn er zeven nieuwe merken aan toegevoegd. Hoewel kleding een uiterst belangrijke component is, blijft de elektronica-industrie het leeuwendeel van de omzet voor zijn rekening nemen.

Concurrentievoordeel

Door deze op eigen merken gerichte strategie moet Amazon ook in de toekomst een sterke groei blijven genereren. Althans, daarvan is Youssef Squali overtuigd. Hij is senior internetanalist bij de Amerikaanse zakenbank SunTrust Robinson Humphrey. Squali is van mening dat het aandeel van de online handelsgigant sterk zou moeten profiteren van de uitbreiding van zijn private labels met hoge marges.

"De opkomst van private labels en exclusieve producten is een van de minst begrepen en minst gewaardeerde trends bij Amazon. En het is een trend die het bedrijf een 'oneerlijk' concurrentievoordeel geeft", aldus Squali.

Maar het zet wel zoden aan de dijk. Deze strategie werd volgens hem ontworpen om het succes van Amazon continu te garanderen door middel van de bundeling van eigen aanbiedingen, een betere gebruikerservaring, een hogere klantenbinding, het stimuleren van klanten tot hogere uitgaven en het versterken van het aandeelhouderschap", aldus Squali in een rapport.

Waar gaat het naartoe?

Amazon profiteert ook van de enorme hoeveelheid data, in de vorm van product- en consumentengegevens, die de internetgigant tot zijn beschikking heeft. De analist denkt dat dit Amazon in staat zal stellen om te analyseren waar vooral vraag naar is en op basis daarvan zijn productassortiment optimaal uit te breiden.

Squali verwacht dit jaar een eigen merkomzet van 12 miljard dollar, 40 procent meer dan vorig jaar. Voor 2022 voorspelt de analist zelfs een omzet van 32 miljard dollar, in plaats van de tot nu toe veronderstelde 25 miljard dollar. De analist schat in dat de online retailer met dit segment na verloop van tijd waarschijnlijk 7 tot 15 procent hogere winstmarges zal behalen dan met andere producten die worden verkocht.

Wat denkt u?

Meer nieuws

Analisten over Amazon

26-4-2019 Amazon Buy Goldman Sachs Group Inc.
26-4-2019 Amazon Outperform Credit Suisse Group
26-4-2019 Amazon Buy UBS AG
26-4-2019 Amazon Overweight JP Morgan Chase & Co.
1-2-2019 Amazon Goldman Sachs Group Inc.
meer analisten

Invoer toevoegen

Aandelen in dit artikel

Amazon 1.869,00 -2,02% Amazon
pagehit